8 Ağustos 2013 Perşembe

Anne sütü mevzulari

Emzirme ve sütun yetmesi konusunu hamileyken cok düşünmemiştim, İkizlere sütüm yetmezse kaygısı taşımıyordum, zaten o an anne rahmindeki bebeğin saglıgına odaklanıyor sanırım anne.
Bebekler ilk zamanlarda emerken cok çabuk yoruluyorlar, çeneleri o kadar  güçlü olmadıgı icin biraz emip uykuya dalıyorlar, ama hızla gelişiyor bu yetenekleri. Benim doktorum da ikiz babası, yorgunluğun cok olacağı icin sütün bol bol olmaz dedi, su anda gündemin bu olduğu icin cok takarsın anne sutu mevzusunu, sonra takmayacaksın kafana dedi. Ben yine de elimden gelen herseyi yapma taraftarıyım, ben yapayım olmuyorsa yine olmaz, ne yapayım. Uyuduğum zamanlarda sütüm artıyor, ama yine de mama destegi olmadan olmuyor. En basından beri mama takviyesi ile gidiyoruz. Once emziriyorum, sonrasında mama veriyorum. Sütun miktarına gore içtikleri mama miktari degisiyor.
Aralarda ve gecelerde sütümü sağıyorum, süt arz-talep meselesi olduğu Icin, talebi arttırıyorum ki arz da artsin. Süt sagma makinam ameda lactaline personal;
 memnunum makinadan, yine de denemek icin hastane tipi bir süt sagma makinası kiraladim, medela marka. Dogum yaptıgım hastanede kullandığımın aynısı. Steril parçaları ayrıca satın aliyorsunuz. Medela hastane tipi de iyi bir makina, ama taşıması zor. Steril parçalar bir 50 tl, aylık kira 80 tl, satın alayım deseniz fiyatı 2000 tlnin üzerinde. Ameda ise 250 tl civarı. Bebek gibi çekmiyor sanırım hiçbiri, bir kitapta 90cc sagiyorsaniz, bebek göğsünüzden 120cc çekebilir diye okumuştum.

Dogum çantamda biberonun yoktu, drbrown un gaz önleyici cam biberonlarindan almıştım fakat evdeydi, hastanede aynı markanın plastik biberonarindan kullandılar, doğumdan sonra bebeklerin şekeri düşünce hemen mama vermişler, ben ağır narkozun etkisindeydim. Sonra medela nin calma model biberonunu buldum, bebek çekmezse vermiyor sütü, aslında anne sütü icin tasarlanmış, ama mama icin kullananların tecrubelerini okuyunca bunun icin de kullanmaya karar verdim, bu biberonla aynı anne memesinde olduğu gibi bebek çekmezse süt yok, yani diger biberonlarda olduğu gibi bebek kolaya alismiyor. Kız daha kolay alıştı ama erkek zorlandı, bu ürünü bilseydim en basından beri kullanirdim.. Mama icin kullananların yazdığına gore zamanla başlığı bozulabiliyormus, varsın bozulsun yenisini alırım dedim. Neden bu ürünü tercih ettin derseniz: biberonun kolay ve kendinden akışına alışıp memeyi bırakmasınlar diye. Medela calma nin fiyatı 50 tl civarı, diger biberonlardan cok daha pahalı, ama değer diye dusunuyorum.

Son olarak medela sns diye bir ürün buldum ve aldım, bu da kendi basına bir yazı konusu olacak bir ürün, detaylarını anlatacağım.
Bir Dr un yazısında okuduğuma gore 100 ikiz annesinden sadece 3 ünün sütü ikizlere yetermiş, ben Web'de böyle süper annelere rastladım, emzirme kampı yaparak, yani bir kac gun mama vermeden bebek hik dese emzirip onun dısında sadece yemek ve uyuma ile sütünü arttıranlar da var. Ben hik dese emzirmeyi devamlı uyguluyorum da, saat 5 te öğlen yemeği yiyebildigim oluyor. Bol sıvı icmek onemli, ben icebiliyor muydum bilmiyorum, sanırım bu kısımda biraz zayıfım.
Süt yapıcı gidalarla ilgili deneyimlerimi ayrı bir yazıda paylaşacağım.Şimdilik paylaşacaklarım bunlar, sabah 6 ve kızımı emzirmeyi tamamlayıp, oğlumun gazını çıkarmam gerekiyor. Ben annem rahtsizlandigi icin cok az süre anne sütü emebilmişim, annem hala üzülür.Belki de bu sebeple bayağı bir taktım bu meseleye, oluruna bırakmıyorum zorluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder