28 Ağustos 2013 Çarşamba

Civciv çıkacak gaz çıkacak

Bebekte gaz olması sıkıntılı bir durum. Kırkı çıkmadan gazı zor çıkan kızimizdi, sonrasında ise daha gazli olan erkek oldu. Mama da veriyor olmamın etkisi var muhtemelen. Dr Brown gaz önleyici biberon kullanıyorum, ama oğlanda bana misin demiyor. Hızlı içtiği Icin daha biberonda içerken gaz sorunu yaşıyor, bir yandan icmek istiyor  bir yandan içermediği için kivraniyor, ara verip gazını çıkarıyorum.
Bunun Icin sırtına vurmak yerine , sırtının kucağınıza aldığınızda size gore sag tarafina(mide) aşağıdan yukarı sanki duvar kağıdı yapistirir gibi ovuyoruz, Tracy Hogg un kitabında okudum.  Vurursanız kusarlar diyordu, gercekten bu yontemle sutu çıkarma durdu. Ritmik olarak ziplatarak ve civciv çıkacak gaz çıkacak diye tempo tutarak gazını çıkarmaya çalışıyordum. 6 yaşındaki yeğenimiz Zeynep de sonuna 'gaz çıkmazsa pırt çıkacak' kısmını ekledi.
Sonra gunde  20şer cc den 40 cc rezene cayi veriyorum ve kendim de kimyonlu rezene cayi iciyorum. Bugün ilk defa bir bardak suya bir cay kasığı kimyon koyup ictim. Bence işe yaradı. Soğuk gıdalar tüketmesin anne deniyor, benim tek soğuk yediğim şey dondurma. 
Bebeklerin karınlarını hep sıcak tutuyorum, uzerlerini örttüğümde karin bölgesini iki kat yapıyorum.   Oğlum sabaha dogru gazlaninca kendi yatağıma alıp yuzukoyun yatırıyorum, gözüm üzerinde olarak, birazda sırtını saat yönünde dairesel hareketlerle ovaliyorum. Subsimplex damla kullandım, maalesef işe yaramadı. Biogaia damla kullanıyorum, etkisini tam anlamadim. Bu damlaları her gün aynı saatte kullanmak etkili olmalarının anahtarı diye okudum bir annenin yorumunda.
Dün iki yeni çözüm daha öğrendim ama henüz uygulamadım. Birincisi kimyon: bebeklerin mama suyunu içme suyunu kaynatip dinlendirerek hazırlıyorum. Bu suya biraz kimyon atıp beraber kaynatiyorsunuz, sonra da kimyonunu süzüyorsunuz. Bu kimyonu süzülmüş suyu mama suyu olarak kullanıyorsunuz.
İkinci çözüm muskat(küçük hindistancevizi) ile: aktarda bulabileceginiz muskatin dış kabuğunu biraz eşeleyip, buna anne sütü karıştırarak bebege veriyorsunuz, sonra da normal olarak besliyorsunuz.
Bu iki çözüm de etkili mı bilmiyorum, henüz uygulamadım. Doktorumuza sormadan bir şey uygulamak beni tedirgin ediyor, ya bilmediğim bir yan etkisi varsa diye.
Bu arada bebekler hareket etmeye başladıklarında kendi gazlarını çıkarıyorlarmış zaten, ben bazen bizimkileri yastığın  uzerine göbekleri  gelecek sekilde yatırıyorum yüzükoyun, böyle yapınca gövdelerini kaldırmaya çalıştıkları Icin hareket ediyorlar ve gaz da çıkıyor, ama bu 3. Aydan sonraki bir çözüm.
Benim oğlumun gazının yeme seklinden de etkilendiğini dusunuyorum, cok hızlı be homur homur yediği   icin gaz oluyor. Bu sebeple yediklerimle ve ona vereceklerinde bunu engelleyebilir miyim emin değilim, bu kadar hızlı yerken illa ki hava yutuyor. Daha hareketli olacakları ve kendi kendine gaz çıkaracakları gunleri bekliyorum....
Windsalbe diye bir Alman kremi varmış, bununla Karin bölgesine masaj yapılıyormuş, Almanya'da yaşayan bir arkadasim yakın zamanda gönderecek bu kremi, burda Web'de de buldum, ama ya sahteye diye almak istemedim. 
Aci elma yagi(adacayi yagi) bir cok yerde duydugum okuduğum bir cozum, cok keskin bir yağ olduğu Icin susam yagi gibi bir yayla seyreltilerek kullanılmadı öneriliyor, az miktarda yagi topuk altına suruyormussunuz. Bunu da denemeye cesaret edemedim, yağın ne kadar keskin olduğunu okuyunca.
http://tripibabytips.blogspot.com/ adresinde gaz çıkarma konusunda alternatif çözüm önerileri bulabilirsiniz: ornegin bebeğin bacaklarını çapraz yapıp kundaklama, naneli kompres, beslenmeden sonra su içirmedi gibi.
Bence herkes kendi bebeğinin gaz sorununu giderecek olan yöntemi ancakmdeneyerek bulabilir.umarım ilk denemelerde kendi yönteminizi bulursunuz ki, uzaklıkta çabucak kurtulur bu illetten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder