14 Ağustos 2013 Çarşamba

İkiz bebek bakimi ve Bakici mevzusu

İkiz hamileliginde son haftalarda oldukça şiştigim Icin hareketlerim ağırlaştı ve bir yardimci bulmaya karar verdik, hem benim hamileliğin son zamanlarında yorulmamı engelleyecek hem de bebekler gelmeden tanıyıp memnun kalmazsak onceden degistirecektik. Cok yakın arkadaslarımızın yanında çalışan yardimcilarinin kardesi başladı 30. Haftamda. Özbek asıllı Türkmen bir kiz, yatılı kalıyor, haftanın bir gunü izne çıkıyor, kendi iki çocuğunu Türkmenistan da bırakmış. Sessiz ve hareketleri cok yavas, fakat cok temiz ve düzenli bir kiz. Hepsi bir arada olmuyor diyip bağrımıza bastık. Dogum oldu ve eve geldik, bizim kızda arızalar başladı. Alinganliklar, hayalet gibi gezmeler, iyice yavaslik, huzursuzluk. 15. Gunde ben yapamıyorum, uykusuzluğa dayanamıyorum diyerek ayrılmak istedi, ki o güne kadar ya ablam ya annem ya kayınvalidem bizi hiç yalnız birakmayip gece gunduz yardimci olmustu. Bu arkadaşların ayrılmak istemelerini söylemeleri de bir garip, ayrılmak istiyorum demiyor, abla parami alabilir miyim diyor,tabii hayrola diyorsun da ogreniyorsun. Haftasonuna kadar kalabilirim dedi, ayrılmak istediğinde Salı günüydü, gerek yok teşekkürler diyip Çarşamba ayrilabilecegini söyledik. Benim üstümden inanılmaz bir yük kalkti, lohusa halimle huzursuzluk yasamış olmak beni cok yordu. Yolu açık olsun, ama cok huzursuz bir kızcağızdı. 3 gun sonra başka bur Türkmen kadın bulduk, ülkesinde yeni doğan hemsiresiymis, eşi rahatsız olduğu icin para biriktirmek Icin buraya gelmiş. Bebekleri seviyor ama devamlı ne yesem, baklava alın, türkmen martısı yapayim, ben biraz uyuyayım, ben bir cay iceyim modunda. Aile fertleri ile gereksiz samimi olmaya çalışıyor, ornegin mutfakta yemek yapan gorumceme sarılıyor, annelere kızlar ben geldim diye sesleniyor. Ne kadar mesafe koysak da bir turlu anlamıyor. Ha bir de sulu yemekleri elle yeme mevzusu var ki, ne kadar uyarsam da bir bakıyorum aynı şeyi yapıyor; dışarı çıktığımızda bana marketlerdeki dondurma dolaplarını işaret edip (2 yasında cocuk bir şey istediğinde nasıl işaret ederse) dondurma istiyordu, alıyordum tabii ki, helal hoş olsun; ama 45 yasında cocuklarınıza bakan bir kadının bu tür çocuksu hareketleri cok sinir bozucu oluyor. Bu ikinci kadına devamlı ne yapacagını söylüyorduk, kendi kendine hiç kalkıp, birşeylerde yaptığını görmedim. Devamlı birinin ne yapacagini söylemek zorunda olmak cok zor, hele de lohusa Icin Sinir bozucu. Cocuk kucağında 40 günlük olmamış, sapirt diye bir ses, efendim cocuğu öpüyormus, hop dedim tabii, daha ben öpmemisim öyle cocuğumu küçük diye. Beslendikten 15 dk sonra bebeklerin altını kontrol et diyorum, unutuyormuş, ben burada olduğumdan ici rahatmis, yalnız olsa bakarmış. Bebeklerle ve benle devamlı turkmence konuşuyor, türkce bildigi halde, efendim turkmenceyi unutmak istemiyormuş da ondan. Sonunda dayanamadım ve yeni bir yardimci bulmadan yolladim. Sonra ben artık kesinlikle Türkmen ve Özbek ya da başka bir millet istemiyorum evimde dedim, Türk bir bakici aramaya giriştik, bu sefer daha profesyonel bir ajans üzerinden, üç özgeçmiş yolladılar istedigim profile uyan, ikisiyle telefonda görüştük yazlıkta olduğumuz için. Şehirdisinda yaşayan icime daha cok sinince, haydi deneyelim dedik. Şimdi bir aydır beraberiz: temiz, düzenli ve akıllı bir kiz. Cocukları sevdi, hatta gecen gün bebeklerin ütüsünü yaparken ya bana bir şey olursa onlara kim bakar diye ağlamış, bunu bana anlatırken de gözleri doldu taştı. Durum normal degil ama en azından cocukları sevdiği için mutluyum. Tabii ki ufak tefek seyler olmuyor degil, ama cocukların mutluluğu ve huzuru için tercihler yapıyor insan. Türk bakıcılar daha pahalı ama bence değiyor.Türkmen ya da Özbek bakıcılarından cok memnun olan arkadaslarım da var, ama bana denk gelenler böyleydi, bir daha deneyecek gücüm kalmamıştı. Hep bağımsız olan ben simdi neden bu duruma katlanıyorum: bebeklerden biri beklerken aglamasin, evin temizliği ve düzeni aynen devam etsin, esim uyuyabilsin ki işinde verimli olsun, ben daha fazla uyuyabileyim ki sütüm artsin, annelere yük olmayalım diye. Ailenizden olmayan birinin, hele ki yeni tanımadığınız, cocuklarınızı kucaklaması,beslemesi, altını değiştirmesini kabullenmek cok zor, bana zor geldi. Her saniye saf sevgiyi almaları gerektiğini düşünüyorsunuz.

2 yorum:

  1. www.bakiciilan.net / 0532 064 03 31 tamamen ücretsiz google ilanınızın üst sıralarda yer alması ücretsiz olarak bakıcı arayanlara ve bakıcılara ulaşma imkanı. Kategoriler ; bebek bakıcısı ilanları, bebek bakıcısı aranıyor, bebek bakıcısı iş arıyor, çocuk bakıcısı, hasta bakıcısı, yaşlı bakıcısı, dadı, hemşire, refakatçi, ev işlerine yardımcı yatılı ve gündüzlü yerli yabancı personeller. Yüzlerce firmanın binlerce iş arayanın bulunduğu site. www.bakiciilan.net / çocuk bakıcısı/ bebek bakıcısı/ hasta bakıcısı/dadı/hemşire arıyorum diyenler...

    YanıtlaSil
  2. Bakıcılık Hizmetleri Bakıcı Bulma Sitesi www.nannyturkey.com

    YanıtlaSil