26 Ağustos 2013 Pazartesi

İkiz emzirmek

92 gunlukken Dr kontrolumuzu yaptirdik ve rota asımızı olduk. Dr kakalari yesil olabilir dedi, normali ne renk derseniz safranimsi. Benim Dr a bakmamakta inat eden minik kızım kaka konusunda da inat etti ve 7. Gunün sonunda yaptı kakasini. Hastanenin emzirme odasında tanıştığım cok tatli bir anne, bu konuda bir kac Dr a gittigimi ve 10 güne kadar kaka yapmamalarında bir sorun olmadıgını, bunun cocugun besinleri büyümek Icin kullandığı anlamına geldigimi söylemişler. Ben de bu sefer daha rahat davrandım bu sebeple. Zaten inat kızım Dr un bağırsakları yumuşatsın diye tavsiye ettigi seker ve su bileşenine de inatla karsı çıkıyor. Hele buna bir de oğlana yaptığımız gibi rezene eklersek, kesinlikle almıyor ağzına. Simdi bu damak tadı şimdiden belli olmaya başlayan cadi kızım doğduğundan beri yediği toz mamaya da uyuz olmaya başladı, anne sutu istiyor sadece, onu da biberondan degil memeden istiyor(özellikle göğüs demiyorum, Dr bir ikiz annesinin yazısını okuduktan sonra). Dr um da bu durumda dolu olan gosuslerimdeki sutu kızıma vermemi söyledi. Sanırım oglan bunu duydu ki, o da mamaya uyuz olmaya başladı, artık eskisi gibi bitirmiyor biberondaki mamayı. Simdi diyelim ki oglan kızdan once uyandı ve ac, ben nasıl onu emzirmeyeyim ki. Dr kızı 10 dk bir memede, 10 dk da diger memede tutmamı söyledi. Zaten cok onceden de 20 dk dan fazla memende kalmasın demişti. Bu arada memede oluşum anlamında iki tür sut varmış: memede biriken sut (bu doluluk ve sert göğüs hisse verir) ve o an bebeğin talebi ile olusan sut. İcerik olarak ilk gelen sut daha sulu ve bebeğin susuzluğunu gideren, sonra gelen sut ise daha yagli ve bebeği besleyen sutmus, ama cok sık emziren annelerde, sütün memede bu sekilde ayrışmasına vakit kalmıyormuş, ki bu bence iyi bir şey. İlk gelen sütun içindeki oksitosin hormonu, bebekte uyku hapı etkisi yapıp, emmeye başladıktan bir sure sonra uyumlarına yol acıyormuş. Bu durumda elleri ile oynayıp uyandırın ve emmeye devam etsin diyor; ayakları ile oynanmamalı özellikle belirtilmiş bunları okuduğum kitapta. Bizim bebekler geceleri emmek icin sadece babalari adaya yanımıza geldigi günler aynı anda uyanıyor:))O da uyansın diye sanırım, onun dısında sırayla kalkıyorlar.Bir ikiz annesi bana beraber emzir, yoksa bütün gün emzirirsin demişti, ben bazen beraber bazen tek tek emziriyorum. İkisinin de avantaj ve dezavantajları var. İkizleri aynı anda emzirmek kolay degil, hele de küçük oldukları ilk zamanlarda. Bu sebeple ikiz emzirme yastığı almanızı ve yapmanızı tavsiye ederim. Ben Amerika'dan bir yastık getirttim, keske hamilelikten once varlığından haberim olsaymış da, yastikarla o kadar akrobatik hareketlere gerek kalmasaymis.beraber emzirdiginizde bebeklerin meme ucunu ağızlarına düzgün alamama riski var, nihayetinde tek bebeğin göğsünüze yattığı açi ile yatamiyorlar. Tek tek emzirmek de bütün günü koltukta emzirerek geçirmenize yol açabiliyor. Beraber emzirecekseniz tavsiyem arkası dik orta sert bir kanepede bunu yapmanız, tek kişilik kanepe olmaz eğer genişçe degilse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder