8 Ağustos 2013 Perşembe

Başlarken...

14 mayis 2013 tarihinde hayatimiz bir hayli degisti, hos hamilelik de buyuk bir degisimdi; hele de ikiz hamileligi.
Bebeklerimizle 3 ayımızı doldurmak uzereyiz, daha once yazmadım çünkü hamileyken araştırıp okuyordum, bebekler gelince de okumaya devam ettim ve su anda deneyimliyorum, yasıyorum, öğreniyorum, yanılıyorum, keşfediyorum....
İkiz bebek olmanın getirdiği sinerji ile iki degil üç bebek bakıyor gibi oluyorsunuz. Bazı ikiz anneleri ilk günden beri yalnız bakmışlar ikizlerine, cok zor, imkansıza yakını başarmışlar,ellerinden öpmek lazim. Simdi ben yalnız bakmayı denesem bakarım ama nasıl: hiç uyumam ve zaten ikize yetmesi mümkün olmayan sütüm iyice azalır, ikizlerden biri beklemek zorunda kalır ve daha cok ağlar, ev alır basını gider, düzen ve temizlik kalmaz. E simdi ben kendimi biliyorum, bunların birinde bir aksilik olsa mutsuz olurum, o mutsuzluğum da bebekleri ve esimi etkiler. Bu sebeple yatılı bir yardımcımız var, bunla ilgili paylaşacağım deneyimlerim ayrı bir yazı konusu.
Bugünki aklım olsa ikiz bakimi icin pratik tum teknikleri öğreten bir kurs varsa bulur giderdim, ama hamileliğin son zamanlarında degil, çünkü Koccaman olmuştu karnım, zor olurdu;) Daha onceden cocuğu olan Icin eminim daha kolay olur, ama bugüne kadar sadece çalışmış, gezmiş, kendini hobilerine vermiş ve bebek bakımından anlamayan ben icin Öğrenme süreci biraz daha cetrefilli oluyor. Bizim ikizlerimizin yanında bu bahar görümcemin kizi ve ablamın torun da olunca ailemiz bebeklendi, Guzel bir bilgi paylaşımı oluyor.
Uzun lafın kısası yazmaya karar verdim ki, benim gibi deneyimsiz ikiz anneleri yaşadıkları sıkıntıların ortak olduğunu bilsinler ve bir çözüm bulduysam faydalansınlar; ben online da olsa sosyal hayat icinde kendime bir yer bulayım, diger anne ve kadınlarla paylasabileceklerimi paylasayim, uzun geceler de alisveris sitelerinde gezmenin yanında bütçeme daha az zarar verecek bir şey yapayım. İkiz annelerin lolarının bana cok faydası oldu, hatta bazı yazıları oncen görseydim dediklerim oldu. Umarım ben de bu blog vasıtasıyla öğrenmeye ve paylaşmaya devam ederim.
Bu arada ikilerimiz bir kiz bir erkek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder